ناشناخته های فرازمینی = U.F.O... بشقاب پرنده ها...دوایر گندم

برای ادامه کار وبلاگ نیاز به انتقدات و نظرات و پشتیبانیتان داریم

ناشناخته های فرازمینی = U.F.O... بشقاب پرنده ها...دوایر گندم

برای ادامه کار وبلاگ نیاز به انتقدات و نظرات و پشتیبانیتان داریم

۴۶- کرات شبیه زمین چشم‌انداز حیات فرازمینی را افزایش می‌دهند:

 

   کرات شبیه زمین چشم‌انداز حیات فرازمینی را افزایش می‌دهند :

 

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۱۱/۲۹

امکان کشف سیارات شبیه زمین در مدار ستارگانی شبیه خورشید ما در کهکشان راه شیری، چشم‌انداز یافتن حیات فرازمینی را در برخی از این کرات افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوستون، "مایکل میر" اخترشناس دانشگاه آریزونا که مطالعاتی را با تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا انجام داده است در تحقیقات خود دریافته است در ‪۲۰‬تا ‪۶۰‬درصد از ستارگان شبیه خورشید ما، شرایط مطلوب برای تشکیل سیارات خاکی نظیر زمین وجود دارد.

میر که قرار است یافته‌های خود را در نشست سالیانه انجمن پیشبرد علوم آمریکا ارایه کند، می‌گوید هدف از مطالعه تکامل گاز و غبار اطراف ستارگان شبیه خورشید، پی بردن به نحوه تشکیل و تکامل منظومه‌های سیاره‌ای است.

این دانشمند و همکارانش شش دسته ستارگان را مورد مطالعه قرار داده‌اند که همه آنها شبیه خورشید ما هستند که جوانترین آنها ‪۱۰‬تا ‪۳۰‬میلیون سال و پیرترین آنها یک تا سه میلیارد سن دارند.

اگر در این فکر هستیم که در اطراف دیگر ستارگان چه نوع حیاتی می‌تواند وجود داشته باشد، حتما این سوال برای ما مطرح می‌شود که سیارگان خاکی مانند زمین، به چه میزانی در کیهان وجود دارند.

میر می‌گوید برای کشف چشم انداز حیات فرازمینی در کیهان، باید تحقیقات بسیار زیادی انجام شود.

وی اطلاعات بسیار بیشتر، ماموریت‌های بیشتر، و مشاهدات بیشتر را برای طرح فرضیه‌ای در مورد تشکیل ستارگان و استفاده از آنها برای هدایت تحقیقات در زمینه حیات در کیهان ضروری می‌داند.

این تحقیق در نشریه "‪ "Astrophysical Journal Letters‬منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد